Ziua Internaţională a Turismului Responsabil
Cu susţinerea Organizaţiei Naţiunilor Unite şi a Organizaţiei Mondiale a Turismului, pe data de 7 noiembrie se sărbătoreşte Ziua Internaţională a Turismului Responsabil, eveniment care subliniază din nou faptul că practicarea şi promovarea unui turism responsabil constituie, în contextul globalizării tot mai accenuate, o opţiune viabilă care poate stimula acţiunea asupra programelor care aduc beneficii comunităţii, mediului ambiant şi societăţii în ansamblu.
Aflată la cea de-a şasea aniversare, Ziua Internaţională a Turismului Responsabil a reuşit prin cooptarea indivizilor în diverse forme de voluntariat în turism, prin prezentarea mai multor studii de caz şi prin promovarea proiectelor la un nivel superior, adecvat dezvoltării durabile, să devină o surse de inspiraţie pentru cei care şi-au concentrat resursele pentru a îmbunătăţi acest sistem, încercând să atingă un nivel optim în acest domeniu. Toate iniţiativele, realizările şi obiectivele viitoare sunt bine conturate în publicaţia lunară dedicată acestui eveniment de către World Travel Market.
Misiunea ediţiei de anul acesta se va axa în continuare pe încercarea de a mobiliza şi de a educa lumea cu privire la acest concept – turism responsabil – etichetat drept o soluţie cu adevărat durabilă, declarând toate resursele naturale ale planetei moştenire comună pentru toţi oamenii. Această misiune nu vizează doar comunitatea locală, ci şi antreprenorii şi managerii din turism cărora li se sugerează să iniţieze şi să promoveze o nouă atitudine faţă de comunitatea locală şi mediu.
Pe baza competenţelor şi a expertizelor actorilor din societate, acest eveniment încearcă să puncteze obiectivele realiste din cadrul acestei zile de acţiune abordând teme precum protejarea şi conservarea faunei sălbatice, creşterea calităţii serviciilor pentru călătorii cu dizabilităţi, asigurarea şi protejarea drepturilor copilului, privit atât din perspectiva turistului cât şi din cea a călătorului special.
Specialiştii în domeniu subliniază faptul că activitatea turistică derulată asupra unui areal trebuie să aibă la baza tuturor politicilor de dezvoltare principiul durabilităţii, deoarece poate prejudicia mediul ambiant iar impactul negativ asupra societăţii poate ajunge să distrugă fundamentul pe care este constituit acest sector.
Pentru a creşte popularitatea acestui gen de turism trebuie să ne alăturăm mişcării în masă pentru o schimbare socială, să ne concentrăm pe o schimbare cu adevărat semnificativă şi să încercăm să ne axăm mai mult pe o economie bazată pe resurse care promite să se preocupe de mediu, comunitate şi de bunăstarea lor, nu pe un sistem monetar care a devenit în societatea actuală atât de distorsionat încât problemele mediului şi ale comunităţilor sunt pe plan secundar.
Comentarii
Niciun comentariu.