Turismul responsabil – o noua cultura a calatoriei
Turismul Responsabil implica o noua cultura a calatoriei. Aceasta nu va mai fi apropiata de un turist care primeste o oferta a vinzatorului, ci de un turist care va fi informat, va fi expert, independent, critic si isi va exprima cu claritate nevoile.
Va deschide o noua piata turistica ce nu va mai fi a vinzatorului ci a cumparatorului, unde consumatorul va avea ultimul cuvint.
Conform documentului programatic al conferintei de la Cape Town din august 2002, referitoare la Turismul Responsabil al Destinatiilor, pentru ca o activitate turistica sa fie responsabila trebuie sa aiba urmatoarele caracteristici.
- sa minimalizeze impactele negative ambientale, economice si sociale;
- sa cointereseze comunitatea primitoare (gazda) in deciziile in deciziile privitoare la propriile conditii de viata;
- sa contribuie la conservarea patrimoniului cultural pentru mentinerea diversitatii globale;
- sa ofere turistilor experiente de vacanta placute, prin intermediul unei mai bune interactiuni cu comunitatea primitoare (gazda);
- sa favorizeze un climat de respect intre turist si comunitatea primitoare (gazda), dezvoltind sensibilitatea culturala, pentru a creste sensul apartenentei si increderii in interiorul comunitatii locale;
- imbunatateste conditiile de munca si de acces la industrie;
- se integreaza in ecosistemul local.
Comentarii
Niciun comentariu.