Turismul Responsabil în 2020/ Schimbările climatice și consumatorii
Scriitorul de turism Henry Wismayer se confruntă cu realitățile turismului într-un climat în schimbare. El afirmă că presa de turism tradițională s-a orientat spre promovarea unui „set de călătorii hiperconsumiste, care se rostogolesc cu rapiditate”, ale căror efecte agravează schimbările climatice (17). Consiliul de Călătorii Transformaționale (CCT) promovează un alt tip de călătorie. CCT crede că „întărirea potențialului și a posibilității de a călători poate duce la schimbare prin scăderea divergențelor din interiorul nostru și între noi. Astfel am beneficia cu toții de o călătorie mai conștientă, mai orientată, care maximizează puterea turismului către transformarea pozitivă a modului în care ne trăim viețile, felul în care trăim cu alții și modul în care trăim pe planeta noastră.” (18).
„Schimbările climatice se află în mintea multor călători americani. De fapt, jumătate dintre ei (50%) spun că se așteaptă ca acestea să le influențeze călătoriile într-un fel sau altul, la un moment dat, în următorii cinci ani”, afirmă cercetătorii unui recent Studiu al Analiștilor de Destinație, intitulat „Starea călătorului american”. Raportul continuă să afirme că „Există dorință printre respondenți de a fi mai atenți la propria amprentă pe care o lasă asupra mediului prin, spre exemplu, a-și schimba modalitatea de transport către un tren sau o barcă. Alții au raportat că ar fi mai atrași de regiunile durabile, în anii următori.” (19).
Sondajul recent realizat de Destination Analysts (Analiștii de Destinație) constată că atât dezastrele naturale prognozate cât și o frecvență generală mai mare a evenimentelor meteorologice de vreme extremă din unele destinații ar determina turiștii să-și planifice o excursie către o altă destinație. Mulți călători sunt preocupați în special de destinațiile de coastă.
Cercetătorii au chestionat turiștii, care vizitaseră anterior Florida, cu privire la scenarii de schimbare ipotetică a climei. Ei au constatat că: „Examinarea perspectivei turiștilor a relevat prezența unui soare amplu și a factorilor legați de confortul plajei ca motive pentru alegerea destinației. Într-un scenariu în care plajele dispar și bolile tropicale devin mai răspândite, majoritatea respondenților au declarat că vor alege o altă destinație. Cu toate acestea, respondenții și-ar reconsidera intențiile dacă s-ar lua măsuri de adaptare, cum ar fi: prețuri reduse, conservarea habitatului de coastă și măsuri de protejare a plajelor de eroziune și a zonelor costiere împotriva inundațiilor. Rezultatele sugerează că schimbările sezoniere și geografice ale cererii de turism ar putea fi atenuate prin implementarea măsurilor de adaptare la nivel de destinație.” (21).
Într-un studiu din 2015 privind vizitarea parcurilor naționale din SUA în contextul schimbărilor climatice, cercetătorii au descoperit că, și în cele mai extreme scenarii de încălzire, vizita în parcurile naționale este probabil să crească. Vizitarea poate crește până la 23% până în 2060, conform previziunilor actuale de creștere a temperaturii (22).
Fundația ”David Suzuki” sugerează în cazul rezervărilor, pentru a reduce amprenta de carbon la zboruri, următoarele aspecte: „Zburați la clasa Economic, luați zboruri directe, fără escale, folosiți zborurile în timpul zilei, alegeți cu atenție companiile aeriene și compensați-vă zborurile.” (23).
„SeaGrass Grow (”Plantele marine cresc”) este primul și singurul calculator pentru carbonul albastru – anume, plantarea și protejarea zonelor umede de coastă pentru a combate schimbările climatice.” SeaGrass Grow este un program al Fundației Oceanului care ajută persoanele fizice și companiile să își calculeze și să compenseze propriile amprente de carbon (24).
Conform Euromonitor International, pe fondul COVID-19 a existat o schimbare în concentrarea consumatorilor asupra deciziilor etice în achiziții și asupra schimbărilor climatice către preocupări socio-economice mai imediate (25).
Potrivit unui sondaj MMGY din 2019, „33% dintre călătorii americani declarau că sunt dispuși să plătească tarife / bilete cu 10% mai mari pentru furnizorii de servicii turistice care demonstrează responsabilitate față de mediu”. Cercetătorii consideră că este posibil ca acești „călători conștienți” să facă mai multe călătorii și să cheltuiască mai mult pentru vacanțe decât „călătorii fără conștiință”. Mentalitatea „călătorului conștient” este condusă de „milenii și mai ales familiile milenare”. Același sondaj relevă că „13% din comportamentele călătorilor au fost influențate de percepția asupra eforturilor făcute de un furnizor către durabilitatea mediului”, anume o creștere de 5% față de 2018 (26).
Skift raportează că „alegerea afacerilor de călătorie durabile din punct de vedere ecologic este deosebit de importantă în China și India, dar mai puțini călători ai ultimului mileniu sau ai generației Z de pe toate piețele [în SUA, Marea Britanie, Australia, China și India] sunt dispuși să plătească mai mult pentru a utiliza aceste afaceri” (27).
Prin intermediul unui sondaj de piață realizat în 2019 de National Geographic pe 3.500 de adulți din SUA, 42% dintre respondenți au precizat că deciziile de călătorie durabile sunt o prioritate. Cu toate acestea, doar 15% dintre respondenții la sondaj înțeleg semnificația călătoriilor durabile. Același studiu a constatat că jumătate dintre călătorii din SUA care acordau prioritate durabilității în deciziile lor de călătorie au vârsta cuprinsă între 18 și 34 de ani (28).
Un sondaj recent Booking.com a constata că este probabil ca turiștii să găsească modalități de a călători în mod durabil în interiorul destinațiilor. Aceasta include:
- Modificarea comportamentelor de transport către mers pe jos, cu bicicleta sau drumeții (52%).
- Exprimarea dorinței de a returna comunității locale banii pentru călătorii (68%).
- Căutarea de experiențe culturale autentice (72%).
- Solicitarea de sfaturi de călătorii durabile de la companiile de turism (41%).
- Compensarea amprentelor de cazare (56%).
- Vizitarea cazărilor ecologice (73%).
Această popularitate în creștere pentru cazările ecologice a fost susținută timp de patru ani consecutivi. Sondajul Booking.com a arătat că 50% dintre călători au indicat că înțeleg cum să călătorească mai durabil. Cu toate acestea, 36% dintre respondenți considerau că nu își pot permite călătoriile durabile, 34% au declarat că luarea unor decizii de călătorie mai durabile le-ar restrânge itinerariile și 34% au confirmat că destinațiile durabile nu îi atrag la fel de mult ca alte destinații (29).
Într-un recent sondaj internațional STR, 70% dintre călători au simțit că furnizorii de turism fac eforturi mici sau nu fac deloc implementarea practicilor durabile (30).
Comentarii
Comentariile sunt inchise.