Târgul de Turism de la Londra
În perioada 5-8 noiembrie 2012 se desfăşoară la Londra, în cadrul centrului de expoziţii, conferinţe şi evenimente Excel London, cea de-a 33 –a ediţie a unuia dintre cele mai relevante evenimente ale domeniului turistic mondial – Târgul de Turism World Travel Market. Această ediţie a târgului se remarcă prin numărul impresionant de participanţi -unde sunt aşteptaţi aproximativ 50.000 de expozanţi din peste 180 de state- pregătiţi să demonstreze cum se face turism la un nivel profesionist printr-o succesiune de evenimente: conferinţe, dezbateri, întrevederi bilaterale şi de grup pe teme diverse cum ar fi geostrategia turistică, dezvoltarea durabilă şi aportul ei în reconfigurarea comunităţilor locale precum şi ilustratea, respectiv adaptarea noilor tehnologii caracteristice domeniului turistic.
Printre statele prezente în cadrul acestui eveniment se numără şi România care este reprezentată prin intermediul a 40 de companii precum TAROM, Karpaten Turism, Aerotravel, Atlantic Tour, Accent Travel & Events, Prestige Tours, JW Marriot Grand Hotel, Radisson Blu Hotel sau Christian Tour.
Printre noutăţile în materie de destinaţie turistică care urmează să fie abordate în cadrul acestei ediţii se remarcă recomandarea destinaţiilor europene virgine care promovează o formă originală de “natural tourism”. Această abordare este una propice pentru România care este recunoscută drept ţara care adăposteşte cea mai întinsă suprafaţă de păduri virgine din regiune unde natura supravieţuieşte în forma sa pură, fără niciun fel de intervenţie umană. Mai mult, au fost iniţiate şi susţinute campanii despre garantarea unui statut de protecţie a acestei eco-regiuni, demers care s-a finalizat cu semnarea petiţiei lansată în 2011 referitoare la stabilirea criteriilor de identificare a padurilor virgine şi cvasivirgine din România, conferindu-le astfel statutul de protecţie integrală. Aşadar, acest punct al târgului de turism constituie un atuu pentru România, motiv pentru care trebuie să găsim strategiile adecvate care să ne permită să fructificăm responsabil aceste resurse naturale de care dispunem şi să ne promovăm potenţialul turistic la adevărata sa capacitate.
Un alt aspect asupra căruia se vor focusa cei prezenţi face referire la aplicarea economiei fundamentate pe experienţa în tehnicile de dezvoltare turistică şi aportul noilor tehnologii în consolidarea acestui nou concept – Technology Enabled Tourism Experience Economy.
De-asemeni, evenimentul ţine cont de faptul că pe data de 7 noiembrie 2012 se sărbătoreşte Ziua Internaţională a Turismului Responsabil, motiv pentru care, pe toata durata târgului, participantii beneficiaza atât de consultanţă specifică şi de promovare gratuită a ofertelor de turism responsabil, cât şi de ocazia unui speech în Speakers’ Corner, locul amplasat în centrul complexului Excel London, adresat amatorilor care doresc să-şi facă cunoscute opiniile pe diferite teme turistice.
Ca la fiecare ediţie, se aşteptă ca şi în acest an, World Travel Market – cea mai relevantă manifestare din Europa şi nu numai, adresată profesioniştilor din turism – să fie un succes al cărui ecou va reuni la ediţia următoare un număr şi mai mare de expozanţi şi participanţi care vor veni pregăţiţi atât strategic cât şi logistic pentru a promova responsabil noi colţuri ale lumii.
Comentarii
Niciun comentariu.