Turismul Responsabil în 2020/ Turismul în era Covid-19
Trecând la cealaltă criză cu care se luptă lumea noastră, în secțiunile următoare oferim o prezentare generală a situației cu care se confruntă consumatorii, companiile și destinațiile în contextul COVID-19. Pe măsură ce pandemia continuă să distrugă economiile bazate pe turism, circumstanțele, cifrele și ceea ce știm despre virus se schimbă de la o zi la alta. Resurse precum UNWTO (Organizația Mondială a Turismului a Națiunilor Unite), WTTC (Consiliul Mondial al Turismului și Călătoriilor), Phocuswire, Tourism Economics, Tourism Research Information Network (TRINET) (Rețeaua de Informare și Cercetare pe Turism), US Travel Association (Asociația de Turism a SUA) și Dr. Anna Spenceley oferă informații actualizate.
Pandemia COVID-19 este atât de fluidă încât este greu de spus concret cum va arăta industria călătoriilor odată ce lumea va ieși din această criză. O revenire sănătoasă și sigură pentru orice tip de turism va fi rezultatul colectiv al acțiunilor individuale întreprinse deopotrivă de turiști, guverne și actorii din industrie – incluzând agenți, companii aeriene, lanțuri hoteliere, linii de croazieră și operatori de turism. Ca totdeauna, ITA (Asociația Internațională a Turismului) va fi un avocat pentru inovații de călătorii durabile în industrie și o resursă pentru consumatorii care recunosc importanța de a face alegeri de călătorii durabile în beneficiul economiilor, mediilor și comunităților locale. Ceea ce a devenit chiar și mai clar prin această pandemie este legătura dintre schimbările climatice și răspândirea virusurilor precum COVID-19, cât și impactul pe care poluarea îl are asupra corpului nostru pentru a combate aceste boli respiratorii. Acum, mai mult ca oricând, efectele schimbărilor climatice sunt resimțite rapid și fiecare industrie, nu doar turismul, trebuie să-și ducă rolul pentru a deveni mai durabilă.
Kelley Louise, Fondator și Director executiv al Impact Travel Alliance
Jonathan Tourtellot de la Destination Stewardship Center (Centrul de Administrare a Destinației) recomandă cercetătorilor să folosească această pauză în turism pentru a stabili informațiile de referință privind impactul turismului asupra mediului. În plus, unele companii își pot da seama cât de mult se bazează clientela lor pe turism, permițându-ne să identificăm teritorial, pe mai departe, valoarea turismului (85). „Mai degrabă decât să ne întoarcem la ”Epoca Excesului de Nenorocire” întreruptă, caracterizată, în punctele sale cele mai rele, de inundații pe vasele de croazieră de pasageri și de echipele de excursioniști de zi înarmați cu bastoane de selfie, consilii cooperante de administrare a destinației pot colabora cu cetățenii lor pentru a trece la o nouă abordare. Cu planuri gata, atent gândite, recuperarea noastră ar putea crește, în schimb, într-o nouă ”Epocă de Aur a Turismului”, o perioadă de locuri bine gestionate și de călătorii benefice pentru turiști, pentru rezidenți și pentru conservarea naturală și culturală.”
Covid-19 și consumatorii
Ieșind din criza COVID-19, CREST prezice că va exista o schimbare drastică în tiparele de călătorie ale consumatorilor. S-au dus zilele de decolare pentru mai multe escapade scurte de weekend într-un an. În timp ce o parte din călători tânjesc cu siguranță să se întoarcă la acea normă, o altă porțiune a cunoscut o trezire din cauza fuziunii mai multor crize din ultimii ani – anume că poate viteza vertiginoasă cu care ne consumam viața nu era durabilă pentru noi sau pentru planeta noastră. Consumatorii ar putea înclina spre vacanțe mai lungi și mai puține, presărate cu weekend-uri lungi, mergând cu trenul sau cu mașina.
Resonance Consultancy prognozează că, pe termen scurt, va exista o creștere a regionalismului și a drumețiilor în care vizitatorii sunt mai predispuși să viziteze destinații cu mașina, precum parcurile naționale. În plus, va exista o dorință mai mare de cazare în locații închiriate pe termen scurt, mai degrabă decât în hoteluri din destinațiile rurale. Cu toate acestea, experții prezic că, din cauza procedurilor sanitare mai stricte, hotelurile vor fi mai favorizate decât închirierile pe termen scurt din zonele urbane.
Un sondaj de la Destination Analysts despre sentimentul turiștilor americani, efectuat în luna august, constata că 64,1% dintre călători au răspuns: „în nici un caz – nu voi zbura”, atunci când au fost întrebați despre sentimentele lor de a lua un zbor comercial al companiei aeriene în luna următoare. Când au fost întrebați despre planurile de călătorie pentru anul viitor, „trei sferturi dintre americani au planuri de călătorie cel puțin provizorii chiar acum. Doar 25% spun că nu intenționează să călătorească în 2021”. În plus, turiștii acordă prioritate experiențelor de călătorie după cum urmează: „petrecerea timpului cu cei dragi (68,1%), evadarea departe de mulțimi (57,6%) și bucuria de a sta în natură (53,1%)” (87).
„Sojern a publicat date despre impactul Coronavirusului asupra industriei atracțiilor, care arată că multe afaceri de entertainment europene și-au îndreptat atenția spre piețele lor interne, inclusiv schimbul de tururi virtuale și experiențe care să rămână memorabile. Pe măsură ce restricțiile sunt ridicate, atracțiile locale – de la trasee de drumeții până la parcuri tematice – pot cunoaște un salt uriaș în interes din partea comunităților lor locale, ducând la mai multe rezervări în ultimul moment, cu termene de livrare mai scurte – 3/4 din turiști probabil vor rezerva în aceeași zi sau cu o zi înainte.”
În așteptarea creșterii numărului călătoriilor și al excursiilor rutiere interne, Visit California planifică o campanie în interiorul statului. Carolina Beteta, Președinte și Director executiv al Visit California, a declarat pentru The New York Times că: „Excursiile pe șosea reprezintă o oportunitate imensă pentru California de a contribui la saltul economiei … Acel sentiment de libertate în care să ai controlul personal va fi ideal pentru oamenii care-și doresc securitate.” (89)
Will Shafroth, Președinte și Director executiv al Fundației Parcului Național, declara pentru New York Times că ajustările la redeschiderea parcurilor, ca un trotuar cu sens unic către gheizerul Old Faithful, vor deveni noul normal. „Creșterea așteptată este o oportunitate pentru parcurile mai puțin cunoscute”, a sugerat el. ”Jumătate dintre toate vizitele la cele 419 unități din sistem, în 2019, au fost la numai 27 de parcuri.” (90)
„Cu aproximativ unul din cinci muncitorii americani care nu mai au un loc de muncă și, probabil, o oarecare strângere a centurii în rândul celor care sunt încă angajați, accesibilitatea va deveni și mai importantă pentru călătoriile în familie”. (91)
Covid-19 și afacerile
Și industria are nevoie de reînnoire, reechilibrare, reajustare și redefinire. Pentru a ieși din coconul nostru ca ceva mai frumos decât ceea ce a intrat va fi nevoie ca aceleași concepte pe care întotdeauna le-am promovat – autenticitate, sustenabilitate, sprijin comunitar – să se transforme din cuvinte cheie de marketing în filosofii de operare. Acesta este efectul de fluture la care eu sper.
Arnie Weissmann, Redactor-șef la Travel Weekly (92)
Conform datelor Asociației Internaționale a Transportului Aerian (IATA), „Prognoza de bază revizuită este că traficul internațional de pasageri va scădea cu 55% în 2020, comparativ cu 2019. În aprilie anul acesta, IATA previzionase că scăderea va fi de doar 46%. Numărul de pasageri este de așteptat să crească anul viitor cu 62%, dar va fi în continuare cu aproape 30% mai jos față de perioadele pre-Covid, cu o recuperare completă până la nivelurile pre-pandemice de care nu putem fi siguri mai devreme de patru ani de acum înainte”. (93)
STR a constatat că, la nivel global, ocuparea hotelurilor a scăzut cu 18% în săptămâna de după 28 martie 2020, în scădere cu 77% față de anul precedent, dar de atunci a crescut cu 124% din acest minim până în august. Comparând cifrele din 2019 până la datele din mai 2020, „STR a constatat că ocuparea hotelurilor [a scăzut] cu până la 96% în Italia, cu 68% în China, cu 67% în Regatul Unit al Marii Britanii, cu 59% în Statele Unite și cu 48% în Singapore.” (95)
Datele Companiilor aeriene pentru America arată că „traficul de pasageri al companiilor aeriene americane a scăzut cu 95% față de anul trecut, în timp ce veniturile din zborurile internaționale de pasageri se așteaptă să scadă cu peste 300 de miliarde de dolari.” (96)
Impactul asupra companiilor de turism a fost devastator și s-ar putea împărtăși anecdote fără număr despre recesiunea economică, pierderea locurilor de muncă și noi protocoale stricte de curățenie și sănătate publică oferite de întreprinderile din turism, în timp ce se luptă pentru a oferi o vacanță convingătoare și sigură. Eseul Annei Pollock privind recuperarea regeneratoare afirmă în mod adecvat: „În ultimele două luni, supraviețuirea afacerilor a rămas preocuparea majorității firmelor legate de turism în timp ce antreprenorii din toate colțurile țării s-au adaptat la o pierdere imediată de 40% în traficul internațional, care a reprezentat 20% din exporturile naționale. Exact cum afirma recent și pe bună dreptate un antreprenor: Să gândim la reimaginarea unui turism mai bun în acest moment este ca și cum am apela la un arhitect în locul serviciului de pompieri în timp ce arde o locație.” (97)
Este clar că o abordare durabilă este necesară pe termen lung. O analiză recentă din cercetarea făcută de BlackRock asupra modului în care corporațiile angajate în domeniile de mediu, social și guvernanță (MSG) „s-au descurcat mult mai bine decât altele, până în prezent, în timpul crizei Covid-19” a constatat: „Firmele cu profiluri puternice pe aspecte de durabilitate materială au potențial să le depășească în special pe acelea cu profiluri slabe …, credem că acele companii conduse cu accent pe durabilitate ar trebui să fie mai bine poziționate comparativ cu partenerii lor mai puțin durabili în contextul condițiilor meteorologice nefavorabile, beneficiind totuși de medii de piață pozitive.” (98)
„Pe măsură ce ne recuperăm din pandemie, companiile din întreaga lume vor căuta să reconstruiască într-un mod în care să-și pună oamenii pe primul loc și să protejeze comunitățile și mediul pe care se bazează”, spune Chris Turner, Director general al B Lab din Marea Britanie. „B Corps au inspirat deja mii de întreprinderi să devină o forță definitivă și exemplul pe care l-au dat este acum mai important ca niciodată…. B Corps oferă un model pentru o economie regenerativă care funcționează pentru toți.” (99)
Playa Viva din Mexic a răspuns pandemiei actualizând oaspeții despre viața din orașul Juluchuca. Stațiunea cu spirit comunitar a organizat un fond în care oamenii pot dona câte 40 de dolari cu scopul „sponsorizării unei dispense (coș cu alimente) pentru o familie nevoiașă”. (100)
Într-un articol personal, „Călătoriți ca un pacificator”, autorul și co-fondatorul MEDJI Tours, Aziz Abu Sarah, reflectează asupra modului în care experiențele de călătorie influențează modul în care oamenii interacționează între ei și pot reprezenta „o strategie esențială de stabilire a păcii”. În această perioadă, Abu Sarah spune că putem practica călătoriile acasă, prin participarea la seminarii online și ascultarea de povești pe podcast-uri și fluxuri live. „Prima decizie pe care am luat-o la MEJDI Tours după închidere/carantină a fost lansarea unui flux live pentru a ne conecta călătorii cu povestitorii din întreaga lume.” Abu Sarah spune că „dacă ne creem aceste obiceiuri acasă și învățăm să ascultăm vocea altor persoane, în special cele care nu sunt de obicei în radarul nostru, vom fi aproape mai predispuși să călătorim într-un mod diferit atunci când va fi posibilă din nou călătoria fizică.” (101)
Orașul Chicago a lucrat cu cinci hoteluri să deschidă 2.000 de paturi pentru a „izola oamenii care sunt ușor bolnavi de Covid-19, se tem că au fost expuși sau așteaptă rezultatele testului.” Hotelurile vor fi echipate cu lucrători atât în domeniul ospitalității cât și al asistenței medicale (102).
Asociația Americană a Hotelurilor și Pensiunilor (AHLA) a lansat ”Hoteluri pentru Speranță”, „o bază de date națională pentru conectarea proprietăților hoteliere cu comunitatea de sănătate cu scopul de a le ajuta să vină în întâmpinarea cererilor lor tot mai mari.” (103).
Airbnb și-a extins programul său Open Homes (”Case Deschise”), care a fost lansat în 2012 în ideea de a oferi locuințe de urgență gratuite, până la 100.000 de gazde care oferă închiriere gratuită primilor respondenți. Compania a investit în program 20 de milioane de dolari și a deschis donații către fondul Caselor Deschise. Organizații partenere vor ajuta la decontarea fondurilor pentru ca muncitorii să beneficieze de ajutor (104).
Covid-19 și destinațiile
Travel Foundation (”Fundația pentru călătorii”) a colaborat cu parteneri în scopul de a pleda pentru pachete de recuperare, de sprijin, care să stimuleze rezultate ecologice și sociale (la fel ca și pe cele economice). Există oportunitatea de a utiliza pachete de recuperare pentru a investi în infrastructura de destinație și în dezvoltarea produselor turistice, care s-au concentrat pe consolidarea lanțului ofertelor locale, pentru a stimula economia, protejând în același timp resursele valoroase. De exemplu, Europa construiește un fond de redresare (denumit noul „Plan Marshall”) care ar putea plăti sectorului turistic până la 375 miliarde de Euro. Această investiție uriașă poate fi utilizată focalizat pe infrastructura ecologică și îmbunătățirile tehnologice „inteligente” și pentru a pune condiții sociale și de mediu la împrumuturile comerciale, existând deja o discuție despre modul în care acestea ar putea fi luate în considerare. ”Ideea unui Plan Marshall este excelentă și ar putea fi extinsă pe mai departe nevoii de concentrare globală asupra finanțării recuperării”, spune Megan Epler Wood, autor coordonator al Raportului Invisible Burden (”Povara Invizibilă”). ”Dar pentru a face acest lucru cu succes va fi necesară o guvernare și înțelegere corectă a costurilor reale de administrare a turismului. În prezent, lipsesc guvernarea și măsurile de succes care să vizeze mai mult decât branding-ul, cererea și impactul economic brut. Deciziile ce trebuie luate necesită o contabilitate a costurilor holistice de gestionare a turismului la nivel de destinație.” Informațiile care vor fi utile includ costul cererii vizitatorilor asupra resurselor naturale, serviciilor și infrastructurii municipale și o mai bună înțelegere a riscurilor la nivel cultural, legate de active de mediu și sociale, care vin odată cu creșterea. La Travel Foundation, am dezvoltat o metodologie de „profilare a riscurilor de durabilitate”, pe care companii precum TUI au folosit-o pentru a ajuta la identificarea și atenuarea riscurilor actuale și viitoare atunci când investesc în destinații.”
Jeremy Sampson, Director Executiv pentru The Travel Foundation (105)
Experții de la Resonance Consultancy prezic trei „drumuri către recuperare”: recuperare mai rapidă, etapizată și întârziată. În fiecare scenariu, unele destinații și companii își vor putea reveni mai repede decât altele, deoarece ratele și tiparele de recuperare depind de multe variabile:
Recuperarea mai rapidă:
O pantă de recuperare constantă, ascendentă, începând cu deschiderea călătoriilor esențiale, cu lansare la călătoriile regionale, cu o pantă ascendentă lină spre călătoriile naționale și internaționale. Experții prezic că destinațiile regionale și de stațiuni cu o capacitate mare de asistență medicală și recuperare și cu un impuls istoric puternic către piață vor avea probabil o recuperare mai rapidă. Experții sugerează că destinații precum Finger Lakes, Texas Hill Country și Cape Cod se numără printre aceste destinații.
Recuperarea etapizată:
Experții prezic că acesta este cel mai probabil scenariu pentru majoritatea destinațiilor, hotelurilor și stațiunilor care au o compoziție mixtă de vizitatori. Recuperarea poate veni în valuri și etape, iar experții sugerează că strategiile de management și marketing trebuie să se alinieze fiecărei etape și la începutul și oprirea acestor etape (de exemplu, atunci când călătorii regionale încep înainte de o etapă când călătoriile regionale încetinesc și încep călătoriile naționale). Experții prezic că orașele ”non-hotspot” (care nu au puncte de atracție semnificative) cu o piață regională puternică – cum ar fi: Portland, Oregon, Asheville, NC sau Richmond, Virginia -, statele și provinciile cu piețe regionale rutiere puternice – cum ar fi: Carolinas, Washington, Oregon, Maine, Colorado, Columbia Britanică și Ontario – și, în cele din urmă, destinațiile de stațiune cu piețe regionale puternice, spre care se poate zbura – cum ar fi: Hawaii și Los Cabos (cu vizitatori obișnuiți din California) sau Puerto Rico (cu vizitatori obișnuiți de pe Coasta de Est), își vor reveni primele.
Recuperare întârziată:
Cel mai rău scenariu, întârzierea recuperării, ar fi restricționat de politicile care nu permit călătoriile. Acest lucru s-ar petrece, cel mai probabil, în locuri în care 80% din piața tipică este internațională, făcând revenirea dificilă până când sunt permise călătoriile internaționale. Cele mai probabile destinații sunt locuri precum Caraibe și Insulele Pacificului – destinații cu intensitate internațională și orașe precum New York City, New Orleans, Madrid sau Milano, care sunt destinații ”hot-spot” (de mare atracție).
Resonance Consultancy (Consultanța pentru rezonanță) sugerează că prioritățile pentru managementul destinațiilor în etapele timpurii de recuperare includ crearea de politici în ceea ce privește livrarea unui sejur sănătos, adaptarea la o schimbare a finanțării, ajustarea rolurilor și responsabilității OMD (Organizațiilor de Management al Destinației)/ OMMD (Organizațiilor de Management și Marketing al Destinației) și reconstruirea experiențelor de destinație. Pentru a se reface experiența de destinație este nevoie ca eforturile să se concentreze în mare măsură pe reconstruirea și recuperarea afacerilor pierdute și cu probleme din sectoarele restaurantelor și comerțului cu amănuntul, precum și din cultură, arte, divertisment și sport. Un accent pe turismul mic, cum ar fi: natura, parcurile și activitățile în aer liber, este important, deoarece aceste activități pot fi privite ca experiențe ideale pentru sănătate și siguranță în timpul redeschiderii. Resonance Consultancy dezbate schimbările din cadrul misiunii și finanțării pe care OMD/OMMD vor începe să le experimenteze în stadiile incipiente de recuperare. Înainte de pandemie, supra-turismul a creat un context care a lăsat fără afaceri multe destinații cu oferte masive. Modelul tradițional de finanțare pentru OMD s-a bazat prea mult pe afaceri recente pentru a finanța viitoarele afaceri. Experții subliniază importanța faptului că, în timpul acestei noi recesiuni, modelele de finanțare trebuie să se schimbe pentru a asigura diversificare și continuitate.
Experții subliniază importanța revizuirii formulelor și surselor de finanțare pentru OMD-uri, în special cu pierderea completă a taxelor de cazare în timpul restricțiilor pandemice. Resonance Consultancy sugerează că agențiile guvernamentale și agențiile de dezvoltare economică ar putea fi incluse în această finanțare, iar OMD-urile ar trebui să diversifice dependența de modelele de impozite hoteliere care au constituit în mod istoric o problemă pe timpul recesiunilor.
„În Statele Unite și Canada, 95 la sută din membrii Destination International obțin finanțare din impozite pe [cazare și activități de turism].” Un sondaj efectuat de Destination International a constatat că, în primele luni de carantină în pandemie, unele organizații au traversat o scădere a veniturilor de 90-98% până la începutul lunii aprilie și că mai mult de 50 la sută din analizele OMD-rilor au menționat că acestea „nu ar putea depăși șase luni fără finanțare suplimentară.” (114)
Glenn McCartney, profesor de management turistic la Universitatea din Macau, spune că „acum este momentul ca OMD-urile să își acorde atenție mai mult decât oricând, în special rolului de elaborare a politicilor pe care îl joacă în multe destinații”. Cu toate acestea, „pentru a-și demonstra valoarea, OMD-urile trebuie să se și îndepărteze brusc de mentalitatea conform căreia sosirile crescânde mai mult ca oricând – și, prin urmare, implicit și taxele hoteliere din ce în ce mai mari – reprezintă o motivație validă de existență. Această mentalitate nesustenabilă, care a dus la turism în exces în unele locuri, s-a dovedit acum că este, de asemenea, extrem de riscantă în contextul coronavirusului.” (115).
Tim Fairhurst, Secretar General al Asociației Europene de Turism, a declarat pentru Skift: „Cred că unul dintre sentimentele interesante cu privire la momentul actual este că această competiție a devenit un pic mai subordonată unei abordări mult mai creative și colaborative … Deci, cred că există o șansă foarte mare să vedem inițiative mult mai inovatoare de răspândire a bunelor practici… OMD-urile sunt absolut esențiale pentru a sprijini recuperarea, iar unele dintre acestea vor fi gata să pregătească terenul din vreme.” (116)
MMGY Global recomandă că, pe măsură ce marketingul din industrie începe să dea semne de revenire, este important ca specialiștii în marketing să mențină relații strânse și empatice cu comunitățile locale în croirea strategiilor de redeschidere (117). MMGY recomandă organizațiilor de marketing de destinație să înceapă sau să continue să măsoare sentimentul de comunitate și al rezidenților (118).
Anna Pollock, fondatorul Conscious Travel, afirmă că recuperarea regenerativă din Noua Zeelandă include: „leadership demonstrabil; apropierea și dragostea de natură; [și] o cultură diversă influențată de valorile indigene.” (119).
La sfârșitul lunii mai, Departamentul de Interne s-a confruntat cu critici la anunțarea redeschiderii planurilor fără a elibera date despre cazurile de COVID-19 ale angajaților – informații pe care alte agenții le-au dezvăluit. În plus, au apărut îngrijorări în ceea ce privește încurajarea turiștilor de a vizita comunitățile indigene, cum ar fi în zonele din jurul Parcului Național Grand Canyon. Comunitățile indigene au fost afectate disproporțional de pandemie, iar un aflux de vizitatori ar putea spori vulnerabilitatea comunității (120).
Cu toate acestea, necesitatea recuperării turismului indigen este esențială. La începutul crizei, Keith Henry, CEO al Asociației de Turism Indigen din Canada (ITAC), spunea: „În decembrie 2019, turismul indigen reprezenta o industrie de 1,9 miliarde de dolari pe an, depășind recent chiar turismul de masă, cu o creștere de aproximativ 20% pe an. Din cauza pandemiei COVID-19, în câteva săptămâni prognozăm pierderi – de cel puțin – 900 de milioane de dolari din venituri directe, închiderea a 500 de firme și eliminarea a 12.000 de locuri de muncă”. (121) Forumul Turistic Indigen al Americii, organizat de Organizația Statelor Americane (OSA) și Institutul Internațional de Studii Turistice al Universității George Washington (IIST), a fost planificat pentru octombrie 2020, urmărind „reunirea comunităților, turismului și liderilor guvernamentali pentru a discuta nevoi și priorități de dezvoltare, pentru a genera dialog în jurul turismului și pentru a sprijini populațiile indigene, astfel încât, în mod colectiv, acestea să își poată amplifica vocile în conversația culturală și să-și determine mai bine propriile destine și viitor.” (122).
Distanțarea socială poate ușura amenințarea din partea turismului în exces care degradează mediul în unele destinații; dar altele se bazează pe acest trafic pentru a-și finanța eforturile de mediu. „În unele părți din Africa, de exemplu, safari-urile și taxele de admitere în parcuri finanțează conservarea. În lipsa acelor surse de venit, braconajul a crescut în Africa de Sud și Botswana.” (123).
Poveștile despre viața sălbatică ce apare în locuri populate odinioară și fotografiile cu sit-uri liniștite, care de obicei erau pline de turiști, s-au răspândit online ca rezultate pașnice și pline de speranță ale pandemiei COVID-19. Cu toate acestea, cercetătorii avertizează că efectele economice și de mediu pe termen lung ale opririi bruște a călătoriilor nu sunt atât de pozitive pe cât ar părea. Animalele sălbatice rătăcind în afara habitatelor lor ar putea fi un semn că propriile lor arii de acțiune sunt prea mici din cauza fragmentării habitatului (128).
Există câteva lecții pe care le putem învăța în urma observării efectelor lipsei interacțiunii umane cu natura, cum ar fi: închiderea unor întinderi mari de plajă în timpul sezonului de cuibărire a țestoaselor marine, subvenționarea reaprovizionării stocurilor de pești plătind pescarilor prin ajutor guvernamental, creșterea gardurilor vii în ferme sau lăsarea curților fără a le închide cu scopul reîntregirii populațiilor de albine native și implementarea perioadelor fără vizitatori în parcurile naționale pentru a „împiedica mediul să fie iubit până la moarte”. (129)
.
Atolul Aldabra este un atol de corali ridicat in Seychelles, care a devenit un sit al Patrimoniului Mondial, în 1982. Este cunoscut pentru broaștele sale țestoase uriașe, biodiversitatea sa marină bogată, coloniile sale uriașe de păsări marine și lipsa perturbărilor umane. „Aldabra este parțial finanțat prin taxele de intrare pentru situl Vallée de Mai de pe Praslin, deținut de Patrimoniul Mondial UNESCO, gestionat de SIF, și prin finanțarea externă a proiectelor.” (130). Cu toate acestea, din cauza situației actuale a COVID-19, Dr. Fanny Douvere (Coordonator al Programului Marin al UNESCO) afirmă că: „Trebuie să fim deosebit de îngrijorați de acele sit-uri care sunt puternic dependente de veniturile din turism, pentru a finanța unele dintre operațiunile lor. În Seychelles, de exemplu, la atolul Aldabra nu este sigur cum se va continua monitorizarea, deoarece este finanțat în întregime prin venituri din turism. De îndată ce veniturile din turism se destramă, o mulțime de sit-uri nu își pot continua conservarea sau cel puțin o parte dintre acestea.” (131).
În planurile de recuperare timpurie, destinațiile și companiile de turism au creat tururi virtuale, precum tururile virtuale controlate de la distanță din Insulele Feroe, experiențe japoneze de Baie Onsen disponibile pe YouTube și Casa Plenaire a Child Studio – care este o casă de vacanță virtuală disponibilă pentru vizualizare pe Instagram (132).
Potențial, navele de croazieră ar putea andoca într-o destinație caraibiană în loc de călătoriile obișnuite către mai multe insule. „Și navele pot fi desfășurate diferit”, a spus Ross Klein, sociolog la Universitatea Memorial din Newfoundland și expert în industria de croaziere care, din 2002, conduce CruiseJunkie.com. El prevede că navele vor staționa pe insulele din Caraibe, mai degrabă decât să călătorească din port în port. „Dacă există o boală la bord, puteți părăsi nava și zbura acasă”, spunea el despre acest model de cazare. „Când ești pe mare, ești captiv”. (133).
Noua campanie din Cape Town, Africa de Sud, oferă o temă de relație la distanță: „Merităm să așteptăm!” Videoclipul campaniei prezintă scrisori de dragoste și cărți poștale din oraș pentru a menține atenția călătorilor internaționali (134).
Deoarece multe comunități sunt grav afectate din cauza COVID-19, călătoriile viitoare care susțin comunitățile locale și recuperarea destinațiilor vor fi mai importante ca niciodată. Va fi fundamental să sprijinim proiectele caritabile și organizațiile non-profit în comunitățile care ajută la vindecarea destinațiilor. De exemplu, prin modelul de rezervare hotelieră ”Give + Get” (”Oferă + Primește”) de la Kind Traveler, călătorii au posibilitatea de a sprijini organizații caritabile specifice dintr-o destinație care abordează sărăcia alimentară, lipsa de adăpost, sănătatea publică, educația și ajutorarea în caz de dezastre, precum și sanctuarele de mediu și pentru animale sălbatice care depind de mersul pe jos – traficul specific acestui tip de turism (135). Finanțarea pentru astfel de organizații este esențială, deoarece multe organizații caritabile care depind de traficul pe jos, de evenimente și de alte strângeri de fonduri au pierdut fonduri critice din cauza COVID-19. Pentru a încuraja turismul intern, Kind Traveller a devenit partener cu 30 de „Hoteluri Kind” și 19 organizații caritabile cu sediul doar în California, s-a alăturat apelului lansat de Visit California pentru un turism responsabil și promovează în mod activ noul set de mesaje ale consiliului de turism, scoțând la rampă Codul său de Călătorii Responsabile, numit ”RESPECT”.
Comentarii
Comentariile sunt inchise.